Online bestellen en contant betalen is een stuk makkelijker geworden

Nieuwe samenwerking tussen Nederlandse Alphacomm Solutions en Duitse cash-payment gigant Barzahlen maakt online bestellen en contant betalen makkelijker voor miljoenen consumenten in Duitsland.

In Duitsland is contant geld nog altijd koning. De helft van de Duitse bevolking van 18 jaar en ouder beschikt niet over een eigen credit card en bijna 80% van alle retail aankopen wordt met cash betaald. Terwijl Duitse consumenten graag webwinkels bezoeken, vindt een deel het niet fijn als tijdens het checkout proces blijkt dat contant betalen niet mogelijk is.

Online bestellen, offline afrekenen met cash

Barzahlen is een betaalmethode die offline afrekenen van digitale facturen mogelijk maakt. Betalen met Barzahlen is ook heel eenvoudig. Na het kiezen om af te rekenen met Barzahlen ontvangt de klant een barcode via e-mail. Deze kan in alle partnerwinkels aan de kassa worden gescand waardoor het openstaande bedrag vervolgens met contant geld kan worden betaald.

Deze innovatieve betaalmethode kan worden gebruikt in verschillende sectoren, zoals telecom en gaming maar ook binnen de energiebranche, e-commerce en verzekeringen. Barzahlen wordt veel gebruikt voor de aankoop van fysieke goederen die digitaal zijn besteld, maar wordt door integratie van Alphacomm ook een betaalmethode voor de aankoop van digitale goederen.

De samenwerking tussen Barzahlen en Alphacomm Solutions is een aanwinst voor zowel de eindgebruiker als het Duitse bedrijfsleven. Met de integratie van Barzahlen binnen het reloads platform van Alphacomm Solutions, lopen bedrijven minder omzet mis. Klanten van Alphacomm kunnen voortaan een nieuwe klantengroep bereiken die voorheen naar contante kanalen gingen. Tevens kunnen miljoenen consumenten die liever cash gebruiken, nu makkelijker deelnemen aan e-commerce activiteiten.

Over Barzahlen en Alphacomm Solutions

Met een enorm cash-payment netwerk van meer dan 10.000 retail partner-winkels is Barzahlen de grootste onafhankelijke infrastructuur voor contante betalingen van Duitsland.

Alphacomm Solutions is expert op het gebied van online betaaloplossingen en fraude. Alphacomm Solutions werkt samen met bedrijven om de klantenbinding te vergroten en een hogere omzet te realiseren. Al sinds de oprichting in 1997 is Alphacomm een vertrouwde partner voor bedrijven die digitale goederen of diensten verkopen.